ראה"מ בהצהרה: "יינתן דרכון ירוק לכניסה ומעבר חופשי לאדם שהתחסן"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ בהצהרה: "יינתן דרכון ירוק לכניסה ומעבר חופשי לאדם שהתחסן"
    ראש הממשלה בהצהרה צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום הדיון מקצועי בנושא היערכות להתחסנות אזרחי ישראל במשרד הבריאות, הערב (רביעי) לאחר שהבוקר הגיעה המשלוח הראשון של החיסונים מחברת "פייזר", ראש הממשלה ושר הבריאות כינסו מסיבת עיתונאים במהלכו הודיע נתניהו, "החיסונים הראשונים יינתנו ב-27 בדצמבר. זה בסך הכל עוד 18 יום, עוד שבועיים וחצי". במשרד הבריאות אומרים כי במהלך כל יום יחוסנו 60 אלף בני אדם.

    ראש הממשלה פתח בדברי על ההישג של ישראל בהקדמת ייבוא החיסונים, "זה לא מובן מאליו שמדינת ישראל, שהיא מדינה ענקית בהרבה מובנים, אבל היא מדינה קטנה עם תשעה מיליון אזרחים, מקבלת את החיסונים באותו זמן שמקבלת אותם בריטניה והמדינות המובילות והגדולות בעולם. זה הישג אדיר למדינת ישראל, אני מאוד גאה בו".

    נתניהו ביקש להמשיך להפקיד על ההנחיות וקרא לאזרחי ישראל להתחסן, "אני מבקש גם שכל אזרחי ישראל יתחסנו. כדי לעשות זאת ביקשתי להוות דוגמא ולהיות האדם הראשון שמתחסן בישראל".

    ראש הממשלה עדכן כי בתום הדיון נקבע כי "מדינת ישראל ערוכה לספק 60 אלף חיסונים ביום לאזרחי ישראל. זה מספר אדיר" נתניהו חשף בדבריו ת התוכנית לדרכונים ירוקים, "אני ביקשתי, ושר הבריאות כבר מבצע את זה, לפתח תכנית דרכון ירוק, שבאמצעותו כל מי שקיבל חיסון יוכל להראות תעודה או אפליקציה שתאפשר לו להיכנס לאירועים, לקניונים, למתקנים ולכל מיני שירותים".

    לדברי ראש הממשלה המהלך יעודד התחסנות, "הדבר הזה גם יעודד חיסונים וגם יעזור להחזיר אותנו במהירות לנורמליות. פשוט לשנות את כל התמונה".

    בסוף דבריו הבהיר ראה"מ כי המגיפה טרם הסתיימה, "זה יגיע, זה עוד לא נגמר, אבל זה בדרך. מה שאנחנו מתחילים בעוד כמה ימים זה לא רק מבצע של זריקת עידוד, זה דבר אדיר. אנחנו מביאים את הסוף למגפה. וזו ודאי סיבה להגיד – חג שמח".

     

    שר הבריאות יולי אדלשטיין הבהיר בדבריו, כי "את החיסונים נחלק בצורה יעילה על ידי קופות החולים ובתי החולים אין פריסה טובה יותר מקופות החולים הישראליות. מה שאנחנו רואים כאן זה פרי של עבודה קשה של ראש הממשלה ושלי ושל הצוות המקצועי במשרד הבריאות".

    עוד הוסיף, "מי שיתחסנו יקבלו תעודת מחוסן, כך שיוכלו להסתובב בצורה חופשית. רק כך נוכל להחזיר את המשק לפעילות כלכלית".



    0 תגובות